8.12.12 - pytania, pytania, tonę w pytaniach

o tym, że ten tag się rozprzestrzenił na blogach - to już wie każdy. teraz i ja postanawiam dołączyć do zabawy odpowiadając na pytania niektórych bloggerek. mam nadzieję, że i Wy dołączycie (bo nikogo nie mam zamiaru zmuszać) a odpowiedzi na moje pytania możecie napisać w komentarzach :>

do Liebster Award zostałam mianowana 4 razy (jak dotychczas). jeżeli pojawią się nowe pytania, to odpowiedzi będą się pojawiały tutaj. jeżeli wam się nie chce wszystkiego czytać, to zachęcam do zajrzenia na sam dół posta, gdzie znajdziecie pytania ode mnie do Was i mam nadzieję, że część z Was pozostawi odpowiedzi w komentarzach albo na blogach. :D


pytania od Angeli

1. czy jest ktoś, kto ma duży wpływ na Twoje życie?
w tym momencie przychodzi mi na myśl parę osób. przede wszystkim to jest moja mama, którą zawsze pytam o zdanie w ważnych kwestiach życiowych, a ona i tak mi odpowiada, że mam robić to co uważam za słuszne... kolejne osoby to moja ukochana siostra Natalia (dzwoniąc z Anglii: "Hej Nacia, jestem na zakupach, powiedz mi czy mam kupić takie buty. są takie za kostkę i na płaskim obcasie...") oraz Gosia ("Gosix, Gosix co mam robić?").
2. gdzie chciałabyś zamieszkać na starość?
wydaje mi się, że jeszcze za mało zwiedziłam świata, żeby móc na to odpowiedzieć. na pewno chciałabym mieszkać blisko lasu, najlepiej też blisko morza lub jeziora, najlepiej na odludziu, z ukochanym mężczyzną i gromadką... zwierząt :D
3. decyzje podejmujesz sercem czy rozumem?
oj ciężkie pytanie... jednak bardziej skłaniam się do serca. nie ma to jak wybranie czegoś, co się lubi lub kocha i ma sentyment emocjonalny, niż wybór kierowany udaną karierą, pieniędzmi czy wygodnym życiem. i tak na przykład wybrałam życie za granicą jako au pair niż "rozsądne" pójście na studia.
4. czy jest miejsce na świecie, w którym czujesz się jak ryba w wodzie? :D
chyba jeszcze nie ma. ale za to mam wielki sentyment do Krakowa, w którym PRZEŻYŁAM cudowne dwa lata, a jednak żałuję, że nie zdążyłam go poznać na tyle, na ile bym chciała. muszę wrócić i nadrobić... kiedyś
5. czy jest piosenka, którą uwielbiałaś jak byłaś młodsza, a teraz się tego wstydzisz?
haha, na pewno się takie znajdą, na przykład Las Ketchup - Asereje (pamiętna wizyta w bocheńskiej kopalni soli w 2002 roku i dyskoteka przy tych właśnie dźwiękach)...
6. gdybyś miała okazję porozmawiać z kimś kto umarł, to kto by to był?
moja babcia. umarła kiedy miałam rok i nie pamiętam zupełnie niczego. dziwne było, że kiedy miałam 5 lat "ukazała" mi się w postaci ducha i to bardzo dobrze pamiętam... dziwna historia.
7. co Cię inspiruje najbardziej?
inni ludzie, ci którym się udało coś osiągnąć i chętnie dzielą się swoim doświadczeniem.
8. najpierw spełnianie marzeń czy nauka?
zdecydowanie spełnianie marzeń - jak zresztą widać w ostatnim poście... :D
9. jak chciałaś mieć na imię, kiedy byłaś mała?
trzy imiona: Julia, Łucja lub Zuzanna. teraz na trzecie mam Łucja i tak w ogóle bardzo podobają mi się moje imiona - Ewa Maria Łucja :D
10. rzecz, bez której nie możesz żyć?
w tym momencie to chyba komputer. wszystko na nim robię, całe moje życie się na tym opiera. trochę przykre, ale jednak prawdziwe...
11. dookoła świata: samolotem czy jachtem?
z moim uwielbieniem dla morza, to raczej jachtem, jednak nie wiem jakbym się odnalazła spędzając wiele tygodni na morzu, ale wydaje mi się, że taka podróż to świetna okazja do refleksji i wsłuchania się w siebie, a także dużo czasu na czytanie książek (pod warunkiem, że się nie steruje i sztormu nie ma).


pytania od Prun

1. dlaczego prowadzisz bloga?
dobre pytanie :D właściwie to miał być to dla mnie pamiętnik z wyjazdu jako au pair. teraz stał się częścią mojego życia i chcę aby motywował innych do podejmowania odważnych decyzji, które sprawią, że będzie szczęśliwy. poza tym mam w planach drugiego bloga... (ale to tajemnica na razie)
2. czy kalendarz ma dla Ciebie duże znaczenie?
w pewnym sensie tak. już od paru lat kupuję kalendarze, w których zapisuje codzienne rzeczy do zrobienia. miało to duże znaczenie, kiedy uczyłam się w gimnazjum i liceum. teraz to trochę zaniedbuję, ale lubię sobie zapisać i potem odhaczać wykonane czynności :D 
3. czy planując bierzesz pod uwagę plan B i C?
zazwyczaj tak. wolę mieć jakieś wyjście awaryjne i być przygotowaną na wszelkie możliwości. i tak na przykład złożyłam papiery na studia, chociaż już miałam bilet do Anglii i pewną rodzinkę. jednak gdyby mi się to nie spodobało, wiedziałam, że zawsze mogę wrócić na studia. 
4. jaki posiadasz typ osobowości?
a żebym ja to wiedziała... :D na pewno jestem kreatywna i otwarta na wszelkie możliwości. i tak naprawdę wszystko zależy od dnia, czasami lubię wyjść, a czasami posiedzieć w domu. jedno jest pewne, chyba niestety jestem bardzo zmienna...
5. jesteś humanistką czy umysłem ścisłym?
zdecydowanie humanistką lubiącą czytać i pisać. jednak nigdy nie miałam problemów z matematyką. fizyką, a chemię to wręcz kochałam. i jak na humanistkę z nietypową łatwością łapię o co chodzi w informatyce.
6. lubisz zmiany? dlaczego tak/nie?
zmiany to część mojego życia! bez nich na pewno bym się nudziła i wiecznie była niezadowolona. tak to przynajmniej mam okazję poznać wiele rzeczy i poszerzać swoje zainteresowania. lubię zmieniać otoczenie, raczej się za bardzo nie przywiązuję, od czasu do czasu muszę zmienić styl ubierania się i wygląd włosów. zmieniłam liceum, przeprowadzałam się 11 razy, mieszkałam w dwóch internatach, wyjechałam do Anglii - to chyba te najważniejsze zmiany w moim życiu...
7. czy często żałujesz swoich decyzji?
prawie nigdy! nie dlatego się podejmuje decyzje, żeby je potem żałować. tak naprawdę tylko parę razy w życiu miałam wątpliwości (czasami chwilową złość na siebie) za podjęte decyzje, ale raczej nie było to uciążliwe na dłuższą metę. a nawet po jakimś czasie wydaje się niezłą przygodą. niedawno żałowałam, że ścięłam włosy niecałe 2 lata temu, bo tak to bym miała dwa razy dłuższe niż teraz (a najśmieszniejsze, że przez 1,5 roku po ścięciu uważałam to za świetną decyzję) :D
8. gdybyś musiała wymienić swoje ciało na zupełnie inne, ale jedną część pozostawić, która by to była i dlaczego?
oczy *.* kocham swój kolor i kształt oczu. czasami wydają mi się za małe, ale to przez to że mam dużą głowę. haha. druga rzecz to usta, które uważam za naprawdę fajne :D oba zdjęcia z 2010 roku.


9. w jaki sposób najbardziej lubisz poznawać nowych ludzi?
najłatwiej przychodzi mi to poprzez internet - jest czas żeby się o sobie wiele dowiedzieć. jednak wydaje mi się, że najlepiej jest spotkać kogoś w kawiarni lub innym spokojnym miejscu i wdać się w ciekawą i pochłaniającą rozmowę :)
10. dużo tanich rzeczy czy jedna porządna?
zazwyczaj wolę dużo porządnych rzeczy - wieloletnie doświadczenie z kupowaniem w ciucholandach. ale na to nie mam zasady. kupuję porządne buty glany - na parę lat, ale mam też taniutkie trampki na nieokreślony czas. uważam, że zakup powinien być przemyślany i dostosowany do możliwości finansowych. 
11. klimat tropikalny czy polarny?
i takiego i takiego chciałabym spróbować. oba wydają mi się odpowiednie na jakiś czas. na początek może jednak wybiorę taki polarny i udam się w zimie do Norwegii pomagać w hodowli psów husky (taki mały plan na przyszłą zimę) :D

pytania wzięte od An!i

1. gdybyś w następnym życiu miała przemienić się w zwierze, którym z nich chciałabyś się stać i dlaczego?
mustangiem na prerii - za to, że są wolne, silne i żyją w pięknym miejscu  (inspiracja: "mustang z dzikiej doliny")
2. kiedy ostatni raz coś przytrafiło Ci się po raz pierwszy i co to było?
dwa tygodnie temu: pierwsze (obleśne) fish and chips w Anglii, dzisiaj: pierwsze wydane 50 funtów naraz (na sukienkę i buty), dzisiaj: cudowna kawa w cudownej kawiarni Boston Tea Party, co prawda sieciówka, ale ta w Salisbury ma uroczy klimat, a do kawy pierwszy raz angielskie ciasto marchewkowe :D
3. jak i gdzie się widzisz za 5 lat?
może jako nauczycielka angielskiego w Azji lub Afryce :D albo podróżniczka w amazońskiej dziczy!
4. na co spożytkowałabyś wygrane 10 tysięcy złotych?
z tego co widziałam odpowiedzi innych, to nie będę oryginalna - na podróże i sprzęt fotograficzny.
5. zdjęcie czy obraz? i dlaczego?
zdjęcie, bo zapisuje wspomnienia i w łatwiejszy sposób można je mieć zawsze przy sobie. 
6. ulubiona część garderoby? 
buty i sukienki! jakbym tylko miała odpowiednie sukienki, to bym mogła w nich chodzić cały czas (to samo się tyczy butów) :D
7. który z języków świata podoba Ci się najbardziej?
rosyjski - kiedy tylko go usłyszę od razu mam większą motywację żeby się uczyć. poza tym bardzo lubię mówić po angielsku, i jeszcze bardzo podoba mi się hiszpański.
8. film czy książka i dlaczego?
książka - za możliwość wykreowania własnego nastroju. poza tym nie ma nic przyjemniejszego niż wciągnięcie się w czytaną historię (na pewno to zrozumiecie) :P
9. gdybyś przed narodzinami miała możliwość wybrania państwa, w którym mogłabyś się urodzić, które państwo by to było?
może to nie kraj, ale miejsce - Alaska. chciałabym się budzić i widzieć tak cudowne widoki każdego ranka, drugim w kolejności pewnie byłaby Norwegia lub Islandia :D
10. coś co od dawna chcesz spróbować, do czego do tej pory nie było sposobności?
surfowanie - jedno z marzeń z listy rzeczy do wykonania przed śmiercią :P
11. jakiej potrawy nigdy byś nie zjadła (jeśli jest taka)?
nie wydaje mi się, że coś może stanąć na przeszkodzie do spróbowania wszystkiego. miałabym pewne opory przed jedzeniem różnych stworzonek czy robaczków... ale nie aż takie, żeby tego nie spróbować :)

pytania od Navii

1. pamiętasz chwilę, w której coś zaskoczyło i postanowiłaś zmienić swoje życie?
na pewno miałam wiele takich chwil, których już dokładnie nie pamiętam. ostatnio przydarzyło mi się takie coś, kiedy nie mogłam w nocy spać i stwierdziłam, że poświęcę się całkowicie podróżowaniu - zaczęłam myśleć, układać plany, a co z tego wyjdzie... zobaczymy :)
2. wyobraź sobie, że faktycznie ma się skończyć świat - co robisz?
szybko gromadzę przy sobie wszystkie ważne dla mnie osoby i spotykamy się w jednym miejscu wspominając cudowne chwile w naszym życiu :D
3. czy zwierzęta są dla Ciebie ważne?
ważne! i to jak! odkąd pamiętam zawsze w domu miałam psy i koty, kiedyś miałam świnkę morską i króliki. uwielbiam zwierzęta, wszystkie. czasami żałuję, że jem mięso, ale gdy już to robię, to ze współczuciem. poza tym nie bez powodu mam zamiar się wyszkolić na trenera psów :)
4. jakimi wartościami kierujesz się w życiu?
przede wszystkim cenię szczerość i umiejętność bycia sobą. uważam, że bardzo istotna jest wzajemna pomoc i szacunek :)
5. szkoła - coś ważnego, czy niepotrzebny okres w życiu?
edukacja w jakimś stopniu jest potrzebna i niezastąpiona, mam tylko pewne wątpliwości co do programu nauczania w Polsce. fajnie byłoby bardziej skupić się na indywidualności uczniów i ich kreatywnym rozwijaniu, a nie jednoznacznie klasyfikować i uczyć bezużytecznych rzeczy.
6. czy blogi z BGS motywują Cię do działania?
oczywiście! od jakiegoś czasu zaczytuję się w niektórych wpisach, które w dużym stopniu wpłynęły na moje życie i postrzeganie pewnych spraw. cieszę się, że mogłam trafić do takiego spisu i mam nadzieję, że moje wpisy także wpływają motywująco na czytelników :D
7. czy trudności na Twojej drodze do szczęścia dają Ci kopa czy uświadamiają szarą rzeczywistość?
wydaje mi się, że na początku mam szybko obniżoną chęć do działania i stwierdzam, że po co to wszystko robię, ale jednak niedługo potem mam już kolejny plan i nowy sposób na dążenie do tego, co chcę robić w życiu. u mnie to wszystko działa na zasadzie huśtawki.
8. czy wygląd zewnętrzny ma znaczenie?
niestety tak. mówię ogólnie i na swoim konkretnym przykładzie. nie chodzi mi o to, czy ktoś jest gruby albo ma masę pryszczy, chodzi o aparycję i zadbanie. bo ludzie inaczej postrzegają osobę, która przyszła ładnie ubrana i pomalowana do pracy, a taką, która włożyła za krótką koszulkę, a spod spodni wystają różowe stringi, a na dodatek ma przetłuszczone włosy i zdzierający się lakier z paznokci. nie zgadzam się jednak ze stwierdzeniem, że można oceniać osoby patrząc jedynie na ich wygląd. najlepiej w ogóle nie oceniać...
9. co dobrego zrobiłaś dzisiaj dla świata?
i pewnie wyjdzie na to, że jestem egoistką. ale nie no: pożyczyłam dwie wsuwki do włosów, uśmiechałam się do ludzi, otworzyłam drzwi starszej pani, spotkałam się na kawie, żeby pogadać z kolegą, myślałam ciepło o innych...
10. dzieci - pomagają osiągać cele czy lepiej ich nie mieć?
nad tym jeszcze nie myślałam. nie wiem czy stwierdzenie, że pomagają osiągać cele jest prawidłowe, bo nie każdy musi mieć cele związane z posiadaniem dzieci lub nie. wydaje mi się, że to jest sprawa na tyle indywidualna, że nie mam jak na nią odpowiedzieć, bo jeszcze nie planuję zakładać i poszerzać rodziny. 
11. twoja filozofia życiowa
żyć w zgodzie ze sobą i z innymi ludźmi.

a teraz moje 11 pytań. zachęcam do umieszczania odpowiedzi w komentarzach lub na swoich blogach. chętnie je poznam, bo mogą być dla mnie bardzo inspirujące i ciekawe :D

1. jaką zabawę z dzieciństwa lubiłaś/eś najbardziej? albo taka, którą wymyśliłaś/eś.
2. czy potrafisz określić, co sprawia Ci największą przyjemność?
3. film, który możesz oglądać niezliczoną ilość razy?
4. najulubieńsza piosenka na moment obecny?
5. jaka była najbardziej szalona rzecz, która Ci się przytrafiła?
6. czy potrafisz zrezygnować z wygody na rzecz niezapomnianej przygody?
7. miejsca, które masz zamiar odwiedzić?
8. która pora dnia jest dla Ciebie najlepsza i dlaczego?
9. co byś robił/a gdyby pieniądze nie miały znaczenia?
10. Twój największy sukces?
11. pies czy kot (a może tchórzofretka)?




2 komentarze:

  1. 1. w doktora oczywiscie.
    2. dobre koncerty, muzyka, marihuana, sen i świety spokój.
    3. twin peaks (i serial i film)
    4. Eleventh He Reaches London - For The Commonwealth And The Queen
    5. ostatnio przejechałem cała polske zeby spotkac sie z kims mlodszym odemnie 9 lat. laska na srodku skrzyzowania? nie wiem. było kilka takich jazd o których sie nie opowiada na forum publicznym :)
    6. własciwie nie robie nic innego od urodzenia.
    7. bardzo chcialbym zobaczyc kraje skandynawskie. islandie. nową zelandie. ale pewnie nigdy nie zobacze.
    8. noc. bo wtedy jest mniej ludzi.
    9. grałbym, mieszkał na wsi i hodował kozy.
    10. nie ma ich za wiele. o porażkach moglbym za to mowic godzinami :)
    11. pies. kot też. tchórzofretka też. wszystko oprócz robali.

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ się zaczytałam!
    o, mój blog też jest od samego początku motywacyjno-pamiętnikowy, a od jakiegoś czasu też czuję, że jest on częścią mojego życia, to chyba dzięki temu, że poznajemy się z innymi ludźmi :)?
    Twoje oczy, wow! nie zwróciłam na nie wcześniej uwagi, pięęękne :O
    i TAK, Twoje wpisy wpływają motywująco na czytelników!

    /jako, że jest 1 w nocy i nie mam co robić, poodpowiadam jeszcze na Twoje pytania w ramach wdzięczności ;)

    1. w szkolę i w sklep
    2. największą, matko, kawa, czekolada oraz dziwne misje z przyjaciółmi, które tylko my rozumiemy
    3. Titanic!
    4. The Proclaimers - 500 Miles ! :D
    5. jestem nudnym, ostrożnym osobnikiem i szalone rzeczy raczej mi się nie przytrafiają... może jechanie autostradą po bułki bo zjazd mi się pomylił ;))
    6. potrafię i wkurzają mnie niesamowicie z wymagania niektórych osób, które mnie ograniczają
    7. never-ending list, ograniczę się do kilku uogólnionych miejsc: Japonia, Jordania, Indonezja, Hong-Kong, Wielka Brytania, Kuba, Nowa Zelandia, Skandynawia, USA, któreś z wysp na Oceanie Indyjskim i któreś z państw Ameryki Południowej
    8. późny wieczór, wszystko lepiej mi wtedy lepiej wychodzi, mój mózg jest aktywniejszy, mam wtedy czas dla siebie lub innych, no i mogę się gapić w gwiazdy!
    9. robiłabym to co teraz - spełniała marzenia i rozwijała się, tylko wszystko byłoby wtedy prostsze :)
    10. przełamanie swoich leków
    11. hmmm....
    http://sam-goodluckman.tumblr.com/post/36842097599/kiggor-what-if-your-friends-acted-like-your hmmmmmm, psy są cudowne i kochane, chociaż niektóre rasy mnie irytują, za to koty... :D!

    btw. dziękuję bardzo za miłe słowa! cieszę się okrooopnie, że zdjęcia się podobają :))))

    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń